بر اساس این گزارش کودکان نیز با استفاده از این نرمافزار موانع موجود بر سر راه یادگیری را با بازی با کلمات از بین میبرند.
گروه تحقیقاتی دانشمندان دانشگاههای آبردین، داندی و ادینیر نرمافزار standup را طراحی کرده و آزمایشهای خود را برروی هشت دانشآموز مدرسهیی با موفقیت گذراندند.
این سامانه در پاسخ به نتایج تحقیق دیگری طراحی شده است؛ در نتایج تحقیق پیش آمده که نرمافزارهای مکالمات رایانهیی تقویت تواناییهای زبانی کودکان را همزمان با گرایششان به فراگیری اصول و کمبودها محدود میکند.
این نرمافزار فرصتی را برای استفاده کاربران از فرهنگ لغات حاوی بازی با کلمات و کسب اطلاعاتی در مورد واژگان فراهم میآورد.
به گفتهی دکتر گرام ریچی، استاد دانشگاه آبردین، با جستوجوی الگوهای مناسب واژگانی و اصطلاحی موجود این نرمافزار میتواند بازی با کلمات سادهای بسازد.
وی افزود: در این پروژه رایانه با داشتن قابلیت جستوجوی اشکال لطیفهیی و سنجش و کاربرد واژگان و اصطلاحات مانند نیروی کمکی عمل میکند.
دکتر آنالو والر، استاد دانشکدهی علوم رایانهیی، در این باره گفت: این تحقیق اهمیت عرضه زبان جدید به افراد را نشان میدهد. کاربرد بازی با کلمات توسط جوانانی که دارای مشکلات گفتاری بودند، جالب بود؛ آنها توانستند مشکلات ارتباطی و گفتاری خود را حل کنند.
بر اساس این گزارش انتظار میرود که نرمافزار stansup تا اواخر امسال در اختیار مدارس و متخصصان قرار بگیرد.
:: موضوعات مرتبط:
اخبار و تازه ها ,
اخبار فرهنگی ,
اطلاعات رایانه ای ,
,
:: برچسبها:
اخبار و تازه ها ,
خبر ,
اخبار ,
اطلاعات رایانه ای ,
اطلاعات کامپیوتری ,
رایانه ,
کامپیوتر ,
اخبار فرهنگی و علمی ,
رایانهها از این پس لطیفه میگویند ,
,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6